Sunday, 17 December 2017

Forex ogl


Vanliga frågor om online betalning Vilka tjänster finns tillgängliga på Customer Online-portalen Via kundportalportalen kan kundberättigade kunder välja utbetalning av online guldlån, dvs. utnyttja ett nytt guldlån där lånebeloppet omedelbart överförs till sitt bankkonto. De övriga tjänsterna vi erbjuder är: a. Gör betalningar till guldlånskonto via DEBIT CARDNET BANKING b. Se redovisning av guldlån c. Ladda ner OGL Pawn Ticket d. Hämta OGL engångsregistreringsformulär Vem kan komma åt Manappurams kundportalsportal Alla befintliga kunder får tillgång till kund online-portalen genom att ange användar-ID och lösenord. Hur kan kunden få ID och lösenord Kunde kan använda något av följande trefftal, e-post-ID eller kund-ID till sitt användar-ID. Ett lösenord genereras genom kundportalen genom att ange följande detaljer: a. Kund-ID b. Mobilnummer (som ges till filialen vid tidpunkten för skapandet av kundrekord) c. E-post-ID Vad är Kund-ID Kund-ID är ett system genererat unikt identifieringsnummer utfärdat till kunder vid filialen när de utnyttjar ett guldlån för första gången. Kundens ID registreras på bankkortet som utgivits till kunder av filialen vid tidpunkten för utnyttjandet av Guldlånet. Hur man hämtar lösenord om man glömmer Kunden kan hämta (eller ändra) sitt lösenord när som helst via alternativet Glömt lösenord i Customer Online Portal. Hur kan kunden genomföra online-avveckling av Gold Loan Kunden kan lösa guldlånet genom att öppna Manappurams kundportal genom sitt användar-ID och lösenord. Efter att du har angett användar-ID och lösenord, kommer systemet att ge fullständig information om Gold Loan-kontona. Genom att välja lämpligt lånekonto kan kunden betala avräkningsbeloppet genom följande alternativ: a. Betalkort b. Netbanking c. Mrupee Plånbok d. Mpesa Wallet Finns det några extra kostnader för onlinebetalning Hur kan jag bli en Manappuram-kund Var vänlig och besök någon av våra filialer med ett giltigt dokumentbevis (POA) och bevis på identitet (POI) för att bli kund hos Manappuram Finance Ltd. Vad är de stödberättigande dokumenten för POA-POI Följande är de dokument som är berättigade till POA-POI-bevis för identitet (POI) Passport PAN Card Voter ID-kort Körkort Rationskort med foto UIDAI-kort (Aadhaar) Bankpass Bok utfärdat av offentliga banker med fotografi av kunden Bevis för adress (POA) Pass Voter ID-kort Körkort Rationskort med foto UIDAI-kort (Aadhaar) Bankpass Bok utgiven av offentliga banker som har fotograferat av kunden Telefonräkning Elräkning Vattenräkning Bankkonto Kreditkortsättning Kommunal Lokalhus Skattekvittotation Autentiskt hyreskvittot hyresdokument Brev från känd arbetsgivare, offentlig myndighet LPG-anslutningskvitto utgiven av en distributör av den offentliga sektorn oljebolag (IOC, BPCL, HPL). Registrerat brevomslag med kund som adressat (men kunden ska inte vara avsändare) Kontrollera bokbladet som innehåller hela adressen. Passbok utgiven av postkontor. Bevis för adress utfärdad av postkontor. Registreringsbevis för motorfordon. Försäkringspremie kvitto. Uppehållstillstånd utfärdad av regeringens lokala myndigheter. Vad är OGL OGL, eller Online Gold Loan, är en ny produkt lanserad av Manappuram Finance Limited. Med OGL kan du när som helst få ett guldlån från vilken plats som helst. Lånebeloppet krediteras omgående till ditt sparbankkonto registrerat hos oss. Lånet betalas ut på grundval av värdet av Guld som redan är pantsat i en filial. Hur utbetalas lånet i OGL A När OGL-anläggningen används används ett online Gold Loan-konto i våra böcker, och lånet krediteras direkt till ditt sparande bankkonto registrerat hos oss. Genom OGL, hur många lån kan en kund utnyttja baserat på guldsäkerhet som hålls på filialen Genom OGL kan endast ett lån betalas åt gången. Kunden kan dock ta ett nytt lån när som helst efter stängning av det gamla lånekontot. Det finns inga begränsningar för att ta ett nytt lån efter stängning av det gamla lånet. Till exempel får en kund med ett befintligt lån som önskar få ett lån av högre belopp inom sin totala behörighet, tillåtas samma sak. I det här fallet kommer systemet att stänga det befintliga lånekontot från intäkterna av det nya lånet av det högre beloppet och skillnaden kommer att krediteras kundens bankkonto. På så sätt har varje kund endast ett live lån konto. Har kunden gett några dokument vid tidpunkten för utnyttjandet av OGL Ja, kunden kommer att få ett dokument som heter OGL PAWN TICKET som visar fullständig information om lånebelopp, räntor, lånets längd, förfallodatum och andra villkor tillsammans med fotografier av kunden och guldpynt. Detta dokument genereras vid bekräftelse av transaktion via post. Dessutom kan kunden när som helst ladda ner det här dokumentet via kundens eService portal. Vad är relevansen av detta dokument För vilket ändamål krävs det? OGL-bondebiljetten är ett juridiskt dokument som innehåller alla villkoren för lånet. Detsamma anses vara digitalt signerat av kunden som har skrivit in One-Time Password (OTP) skickat till det registrerade mobilnumret. OTP genereras vid tiden för bekräftelse av OGL-transaktionen efter att kunden har loggat in genom kundens användar-ID och lösenord. OGL-bondebiljetten registrerar också transaktionens datum och tid och IP-numret för det system genom vilket kunden har handlat. Detta dokument krävs för att frigöra guldet från filialen efter avveckling av alla avgifter. Finns det någon gräns för lånebeloppet under OGL Det finns ingen gräns. Kunden kan utnyttja Guldlån baserat på guld deponerat vid hans filial. Han kan välja ett Guldlånsprogram tillgängligt vid den gren där guldet deponeras. Varje låneordning kommer att ha egna gränser, räntesats, lånets längd etc. Med andra ord kommer Långränsen att bero på det system som kunden väljer när han använder sig av OGL. Det finns emellertid en företagsbredd för exponeringsgränsen för lån till individer baserat på den lånepolicy som godkänts av bolagets styrelse. Huruvida utbetalning av OGL till Kundernas bankkonto tillgängligt 24X7 OGL utbetalas 24X7 med hjälp av IMPS som infördes av National Payment Corporation of India (NPCI). Manappuram tillhandahåller denna tjänst genom bindning med ledande banker. Hur kan kunden uppdatera sina bankkontouppgifter för OGL Kunden behöver göra följande dokument för att registrera sitt bankkonto: a. Kopia av annullerad check b. Kopia av bankpassbok (tillsammans med original för verifieringsändamål) Kan kunden ändra bankkontouppgifter efter engångsregistrering En kund kan ändra eller ändra sina bankkontouppgifter genom att skicka in en ansökan på filialen med de dokument som nämns på (13) ovan. Huruvida någon fysisk signatur krävs för OGL Nej, kommer lånet att betalas ut utan ny dokumentation. För registrering i OGL krävs dock en engångs signatur på ett dokument med villkor för OGL. Hur godkänner kunderna Guldlånstransaktionen i OGL Gold-lånstransaktionen i OGL-produkten, autentiseras av kunden genom att ange OTP (One-Time Password) skickat till kundens registrerade mobilnummer. OTP genereras vid tidpunkten för initiering av transaktionen via OGL-modulen. Kunden loggar in på OGL-modulen med sitt användar-ID och lösenord. Kan eventuell befintlig online kundanslutning OGL Nej, befintliga kunder måste slutföra processen för att komma åt OGL-modulen i Customer Online Portal. Vad är processen som ska följas för att utnyttja OGL vid befintlig kund a. Engångsregistrering (Livstidskontrakt) måste göras av kunden b. Post registrering, kunden kommer att deponera guldet på filialen. Oavsett om en befintlig kund som har ett levande guldlånskonto måste lägga in ytterligare guld för att utnyttja OGL Nej, behöver kunden inte lägga in ytterligare guld för att utnyttja OGL istället, han kan lösa det befintliga livekontot och ta ett nytt lån under OGL. För detta ändamål kan kunden även använda återförsäkringsanläggningen. Hur många gånger kan en kund utnyttja OGL mot guld som hålls på en Manappuram Branch No Limits. Det enda kravet är att kunden ska lösa det befintliga kontot i filialen eller via online-kanalen innan du tar ett nytt lån via OGL. Vilka tjänster finns tillgängliga på Customer eService-portalen Via kundportalportalen kan kvalificerade kunder välja utbetalning av online guldlån, dvs. utnyttja ett nytt guldlån där lånebeloppet omedelbart överförs till sitt bankkonto. Övriga tjänster som erbjuds är: a. Gör betalningar till guldlånskonto via DEBIT CARDNET BANKING b. Se redovisning av guldlån c. Ladda ner OGL Pawn Ticket d. Hämta OGL engångsregistreringsformulär Vem kan komma åt ManSupport Customer eService Portal Alla befintliga kunder får tillgång till kundens eService portal genom att ange användar-ID och lösenord. Hur kan kunden få ID och lösenord Kunde kan använda något av följande trefftal, e-post-ID eller kund-ID till sitt användar-ID. Ett lösenord genereras genom kundportalen genom att ange följande detaljer: a. Kund-ID b. Mobilnummer (som ges till filialen vid tidpunkten för skapandet av kundrekord) c. E-post-ID Vad är Kund-ID Kund-ID är ett system genererat unikt identifieringsnummer utfärdat till kunder vid filialen när de utnyttjar ett guldlån för första gången. Kundens ID registreras på bankkortet som utdelas till kunder av filialen vid tidpunkten för utnyttjandet av Guldlånet. Hur man hämtar lösenord om man glömmer Kunden kan hämta (eller ändra) sitt lösenord när som helst via alternativet Glömt lösenord i Customer Online Portal. Hur kan kunden genomföra online-avveckling av Gold Loan Kunden kan lösa guldlånet genom att öppna Manappurams kundportal genom sitt användar-ID och lösenord. Efter att du har angett användar-ID och lösenord, kommer systemet att ge fullständig information om Gold Loan-kontona. Genom att välja lämpligt lånekonto kan kunden betala avräkningsbeloppet genom följande alternativ: a. Betalkort b. Netbanking c. Mrupee Wallet Finns det några avgifter för att göra online betalning Kunden måste bära sin bankavgift, om någon, för betalningar online. För betalningar via nätbanken måste kunden för närvarande betala Rs. 13 plus tjänsteskatt, dvs Rs.14.82, och detta är oberoende av transaktionsbeloppet. Om kunder väljer betalkort alternativet måste de betala 1 procent av transaktionsbeloppet över Rs.2000- och 0,75 procent av transaktionsbeloppet under Rs.2000- (plus serviceavgiften gäller). Är kreditkort tillåtet för att göra online-betalningar enligt OGL nr. Kreditkort är inte tillåtet för online-betalningar enligt OGL. Vad menas med Engångsregistrering för OGL a. Det är en formalitet som endast ska utföras en gång i kundens livstid. b. Vid utövandet av detta alternativ bekräftas kunderna KYC, bankuppgifter och mobilnummer igen. c. Vi tar också en överenskommelse från kunden på hur bankerna tar kundernas underskrift för utnyttjande av nätbanken. Hur kontrolleras mobilnummer vid tidpunkten för OGL Engångsregistrering Vid tidpunkten för OGL Engångsregistrering skickar IT-systemet ett engångslösenord till det mobilnummer som kunden tillhandahållit. Detta engångslösenord måste anges i systemet för att slutföra registreringsprocessen. Följaktligen krävs ett giltigt mobilnummer för engångsregistrering. Kan kund ändra mobilnummer efter registrering Kunden kan ändra eller ändra sitt mobilnummer genom att skicka in en ansökan till filialen. Kan kunden tillhandahålla mobilt antal vänrelationer för verifikation för Online Gold-lån, Kundbekräftelse görs genom One-Time Password genererat av IT-systemet vid tidpunkten för bekräftelse av Gold-lånstransaktionen. Om, vid registreringstidpunkten, mobilt nummer som är inrättat för en vänsrelaterad, kommer OGL One-Time Password endast att skickas till det mobila numret. Vilka processer ska följas för att utnyttja OGL vid ny kund a. Besök någon Manappuram Gold Loan branch b. Bli en Manappuram-kund c. Engångsregistrering (Livstidskontrakt som ska utföras av Kunden). d. Postregistrering, kunden måste använda en normal (dvs. offline-läge) guldlån en gång. Hur kan jag bli en Manappuram-kund En som kommer till vår filial med ett Giltigt Bevis för Adress (POA) och Bevis för Identitet (POI) kan bli en Manappuram-kund. Vilka är de behöriga dokumenten för POA-POI Följande är de dokument som är berättigade till POA-POI-bevis för identitet (POI) Passport PAN Card Voter ID-kort Körkort Rationskort med foto UIDAI-kort (Aadhaar) Bankpass Bok utgiven av offentliga sektorer som har fotografi av kunden Bevis för adress (POA) Pass Voter ID-kort Körkort Rationskort med foto UIDAI-kort (Aadhaar) Bankpass Bok utfärdat av offentliga banker som har fotograferat av kunden Telefonräkning Elräkningsregistrering Vattenräkning Bankkonto Kreditkortsutlåtande Kommunal Lokal Husskatt faktura kvitto Autentiskt hyres kvitto hyresdokument Brev från känd arbetsgivare, offentlig myndighet LPG anslutning kvitto utgiven av en distributör av offentliga oljebolag (IOC, BPCL, HPL). Registrerat brevomslag med kund som adressat (men kunden ska inte vara avsändare) Kontrollera bokbladet som innehåller hela adressen. Passbok utgiven av postkontor. Bevis för adress utfärdad av postkontor. Registreringsbevis för motorfordon. Försäkringspremie kvitto. Uppehållstillstånd utfärdad av myndigheter lokala myndigheter. Kommer en OGL-kund att få liknande tjänster från filialerna också Ja, OGL-kunder kommer att få OGL-relaterade tjänster via filialer också. Hur kan kunden få tillbaka sitt guld från filialen a. Kunden måste betala avräkningsbeloppet antingen online eller vid filialen. b. Därefter måste kunden producera den senaste OGL-bondebiljetten vid filialen. c. När man kommer tillbaka guldet måste kunden bekräfta kvittot. Finns det någon räntekalkylator tillgänglig i OGL-modul Ja, kunder kan beräkna räntan för en viss period på särskilda system genom ränteberäkningsverktyg som finns i OGL-modulen. Kan kunden få fullständig information om olika Guldlånsplaner Ja, Kunden ges all information om villkoren för de olika system som erbjuds som en del av OGL. Kan kunden kontrollera bankkontodetaljer innan du bekräftar OGL-transaktionen Registrerade bankuppgifter om kunden kommer att visas till kunden i början och slutet av OGL-processen. Dessa FAQ39s är föremål för ändringar (lagstadgat och internt) när och när samma blir tillämpligtWhat på erbjudande Gratis CSS-mallar Varför inte hämta 2504 gratis webbplatskartor. Alla mallarna har byggts med hjälp av CSS amp HTML eller XHTML Premium CSS-mallar. Om du inte hittar en gratis CSS-webbplatskarta som passar dina behov, varför inte ta en titt på premiummallarna här. Gratis CSS-layouter Vi har massor av webbplatslayouter redo för nedladdning, ibland felaktiga för CSS-mallar på grund av namnet. Gratis CSS-menyer Ett brett sortiment av CSS-baserade menyer som du kan ladda ner och använda i ditt nästa projekt. Gratis CSS-referens En referens för all standard CSS-markering som du behöver ändra mallar, layouter amp menyer här. Gratis CSS-resurser Tonvis av länkar för att hjälpa dig att hitta vad du söker när det gäller CSS och webbsidor. Våra Sponsorer Gratis CSS Free CSS har 2504 gratis webbplatskartor kodade med hjälp av HTML amp CSS i sitt galleri. HTML-webbplatskartorna som visas på Free CSS är de bästa som kan hittas i och runt nätet. Vi skulle personligen vilja tacka alla webbdesigners och utvecklare på hemsidan för allt sitt hårda arbete för att skapa dessa gratis webbplatskartor. Utan dem skulle CSS troligtvis inte existera. Upphovsrätt kopia 2007 - 2017 - Gratis CSS. Alla rättigheter förbehållna

No comments:

Post a Comment